Oldalainkat 230 vendég és 0 tag böngészi

Szöveg méret

2017. május 20. - Minden jó, ha a vége jó!

tura 170520 small2017. május 20. - Minden jó, ha a vége jó!

A sok eső és a váratlan hó miatt régen voltunk már túrázni, valószínű ezzel más is így volt, mert rengeteg ismerőssel, kicsi és nagy Wardos diákkal, családdal találkoztunk ma az utunk során.
Az idei tanévben ez volt az utolsó szervezett túra, s bár a jövő heti vizsgák miatt a létszám kicsit kevesebb volt, mint a szokásos, nagyon szép helyeken jártunk ezúttal is. Noszvaj - Síkfőkút - Novaji-kunyhó - Kövesdi-kilátó - Várkút - Nagy-Eged - Eger volt az útvonal. A Kövesdi-kilátónál tartottunk egy hosszabb pihenőt, ahol egy jót nyársaltunk, majd a Nagy-Eged tetején megcsodáltuk, hogy milyen szép helyen is lakunk, gyönyörködtünk a kilátásban és drukkoltunk a siklóejtőernyősöknek, hogy jöjjön egy kis szél, ami felrepíti őket a magasba.

Köszönjük az idei évben is a sok szép élményt, a közös kirándulásokat, a gyönyörű helyeket, amerre járhattunk, az utunk során a találkozásokat, beszélgetéseket! Jövőre folytatjuk!

Vasko Hajnalka

2017. március 26. - Egy "stramm csapat"

tura 160319 small2017. március 26. - Egy "stramm csapat"

Ragyogó napsütés, ébredező természet, egy őzike, két forrás víz nélkül, egy stramm csapat, akik hősiesen végiggyalogoltak 24 km-t!

Az útvonal ezúttal Felsőtárkány - Lök-bérc - Imó-kő forrás - Toldi-kunyhó - Vöröskő-forrás - Stimecz-ház - Felsőtárkány volt. A sok hó ellenére sajnos a két időszakos forrás nem működött, de így legalább az Imókő-forrást belülről is megnézhettük! Istennek legyen hála, ezért a gyönyörű napért!

Vasko Hajnalka

2017. február 18. - Közeleg a tavasz!

tura 160319 small2017. február 18. - Közeleg a tavasz!

Az egy hónapja leesett nagy hónak és a szürke ködös napoknak már nyoma sem volt a mai nap. Helyette ragyogó napsütés, virágzó barkaágak, csicsergő madarak, ébredező természet várt ránk. Nagyon vártuk már ezt az időt!

A túra útvonala ezúttal Bélapátfalva-Apátság-Bél-kő-Katonasírok-Gyári-tó-Bélapátfalva volt.

Vasko Hajnalka

2017. január 28. - A felhők felett mindig süt a nap!

tura 160319 small2017. január 28. - A felhők felett mindig süt a nap!

A két hete lehullott havat végre eltakarították annyira, hogy újra bakancsot húzhattunk és nekivághattunk a hegyeknek. Még a mínuszok sem riasztották el a legbátrabbakat! Megérte, mert a felhők felett gyönyörű napsütés és meseszép erdő várt bennünket.

Vasko Hajnalka

" Áldja az Urat az Úr minden műve, dicsérje és magasztalja örökkön-örökké!
Áldjátok az Urat, hideg és hőség! Áldjátok az Urat, dér és harmat,
Áldjátok az Urat, fagy és nagy hideg! Áldjátok az Urat, jég és hóesés."
Dán 3,57, 67

2016. december 10. - Esztáz-kői barlanglátogatás

tura 160910 small2016. december 10. - Esztáz-kői barlanglátogatás

Míg novemberben a magasságokban, ma a föld belsejében jártunk. Talán sokan nem is tudják, hogy Heves-megye egyetlen cseppkőbarlangja itt van Eger közelében, az Esztáz-kői barlang, ezt kerestük fel a mai napon. A barlang olyan kicsi, hogy egyszerre csak 8-9 ember mehet be, de a mérete ellenére gyönyörű, igazi cseppkő képződményeket láthattunk! Az élmény feledhetetlen!

2016. október 29. - Őszi csoda

tura 160910 small2016. október 29. - Őszi csoda

Nem is kezdhettük volna jobban az őszi szünetet, mint egy jó kis túrával! Az útvonala ezúttal Szilvásvárad - Bélapátfalva volt. A mai nap apró "csodái": a gyönyörű színes falevelek, a semmihez sem hasonlítható illatuk, a napsütés, egy kis sár, ami nem vette el a kedvünket, az elmaradhatatlan pilóta keksz és egy nagyon vidám csapat... Hálásak vagyunk a mai napért!
Mindenkinek nagyon szép őszi szünetet és jó pihenést kívánunk!

"Rákászás" a Lázbérci-víztározónál

tura 160910 small"Rákászás" a Lázbérci-víztározónál

A túrázós csapat alig várta már, hogy elkezdődjön a tanév és újra bakancsot húzhasson.tura 160910 small Így volt ez most szombaton is, 17-en nem ijedtünk meg a szokatlan szeptemberi melegtől és egy, még számunkra még ismeretlen helyet kerestünk fel, a Lázbérci-víztározót az Upponyi-szoros közelében.

Dédestapolcsányig busszal mentünk, majd felkapaszkodtunk az Upponyi-szorosnál található kereszthez, ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk! Visszafelé megálltunk még a víztározó mellet, ahol szó szerint néhányan közelebbről is megismerkedtek a vízi világ élőlényeivel...

2016. június 11. - Az idei tanév utolsó túrája

tura 160319 small2016. június 11. - Az idei tanév utolsó túrája

2016. június 11-én a leglelkesebb csapat még egyszer túrabakancsot húzott, hogy az idei évet egy kis nyársalással zárja. "Nincs rossz idő, csak rossz túrázó" ezzel a mottóval bátran nekivágtunk utunknak, annak ellenére, hogy már reggel gyülekeztek az esőfelhők fölöttünk. Felsőtárkányból felkapaszkodtunk egészen a Kövesdi kilátóhoz, ahol tüzet raktunk, nyársaltunk, sőt még egy kis céllövész versenyre is volt lehetőségünk. Mire mindent befejeztünk eleredt az eső is, így a hazafelé vezető utunkat már szép csendes eső kísérte. Fáradtan, de az idei év sok-sok élményével a szívünkben fejeztük be az idei év túráit. Jövőre találkozunk!

Vasko Hajnalka

2016. április 16. - Irány a Bükk-fennsík!

tura 160416 small2016. április 16. - Irány a Bükk-fennsík!

Április 16-án újra bakancsot húztunk és a Bükk-fennsík felé vettük az irányt. A túra útvonala ezúttal: Bánya-hegy - Nagy-mező - Bánkút -  Faktor-rét - Huta-rét - Gerennavár - Szalajka-völgy - Szilvásvárad volt, kb 18 km.

Nagyon szép volt látni ahogyan a természet ébredezett: a Bükk-fennsíkon szinte kaszálni lehetett volna a sárga kankalint, a madarak énekeltek, a fák egyre több helyen zöldbe borultak és utunk során rengeteg családdal, túrázóval találkoztunk, hiszen ez a gyönyörű idő mindenkit kicsalogatott a természetbe. Hálásak vagyunk a mai napért, a szép időért, a közösségért!

2016. március 19. - Túra a Vöröskő-forráshoz

tura 160319 small2016. március 19. - Túra a Vöröskő-forráshoz

Március 19-én újra bakancsot húztunk és rekord létszámmal (30fő) felkerestük a még működő Vöröskő-forrást. Az útvonal ezúttal Bélapátfalva - Nagy-Peresznye - Katonasírok -Őr-kő-rét- Cserepes-kő - Vöröskő - Vöröskő-forrás - Stimeczház - Felsőtárkány volt, 18 km. A túra nehéz szakaszokat is tartalmazott, nagy meredek hegyoldalak vártak ránk felfele és lefele egyaránt, de ez nem vette el a túra iránti szeretetünket, sőt, így vált izgalmassá, emlékezetessé ez a mai kirándulás. Nagy meglepetésünkre még hó várt ránk az Őr-kő réten, de a sok csapadéknak köszönhetően működött még a forrás sokunk örömére! Kellemesen elfáradva, sok sok élménnyel a szívünkben kezdtük meg a tavaszi szünet első napjait. Mindenkinek jó pihenést és áldott Húsvéti ünnepeket!

2016. február 27. - Irány az Imó-kői forrás

tura 151114 small2016. február 27. - Irány az Imó-kői forrás

Február 27-én, szombaton újra bakancsot húztunk és felkerestük a Bükk-hegység egy újabb "csodáját", a híres Imó-kői időszakos forrást. A sok téli csapadék hatására, nagyon szépen működött, csak úgy zúgott a víz belőle. Utunk során már láttuk, ahogyan a természet ébredezik, lassan már tényleg itt a tavasz, annyi hóvirágot láttunk, hogy ezt most tényleg kaszálni lehetett volna. Már a hunyorka is virágzott és egyre több apró erdei virágot fedeztünk fel az avar között. Természetesen ez a túra is kalandosra sikerült, mint mindig, mert a sok eső és hó miatt olyan nagyra duzzadtak a patakok, hogy alig tudtunk átkelni rajtuk. Utunk során rengeteg turistával találkoztunk, még egy régi érettségi elnökünkkel is, aki nagyon örült a találkozásnak. Gyönyörű időnk volt, ezúttal is jól elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat. A következő túránkon ami 2016. március 19-én lesz, a Vöröskő-i forrást szeretnénk majd felkeresni, szeretettel hívunk és várunk minden túrázni szerető társainkat!

2016. január 16. - Az idei év első túrája

2016. január 16-án felkerekedtünk az idei év első túrájára. Nagy hidegre, de gyönyörű napsütésre ébredtünk, s a Nap sugarai végig kísérték utunkat, amitől az erdő olyan volt, mintha minden üvegből lett volna. Gyönyörűen csillogott a fákra fagyott víz és hó! A nagy hidegnek köszönhető, hogy újra láthattuk a Tátra magas hegyeinek a csúcsát Szilvásváradról. Jó, hogy nem ijedtünk meg az előrejelzéstől és nem maradtunk otthon, így egy csodálatos napot tölthettünk a természetben!

2015. december 5. - "Sárderbi"

tura 151205 small2015. december 5. - "Sárderbi"

"Sárderbi". A gyerekek összefoglalóan csak így hívták a december 5-i túránkat. Utunk ezúttal Sirokból Egerbe vezetett, 22 km-en keresztül nagy ködben, sárban, de még ez sem szegte a kedvünket. Jól éreztük magunkat s egy jót túráztunk az idei naptári évben utoljára.

2015. november 14. - Végre újra túrázhattunk!

tura 151114 small2015. november 14. - Végre újra túrázhattunk!

Sajnos a sok esős időszak miatt októberben nem tudtunk elmenni a szokásos havi túránkra, ezért is vártuk már annyira ezt a mai napot.  A mai túránk útvonala: Felsőtárkány - Ódor-vár - Bükkzsérc. kb 15 km volt.

S bár már lassan az erdők fái lehullatták szép őszi leveleiket, azért még egy kicsit "elcsíptünk" az őszből mi is. Szikrázó napsütésben, néhol térdig érő avarban, sok-sok élménnyel gazdagodva tölthettük el a mai napunkat. Utunkat keresztezte egy rémült, óriási "kigyúrt" szarvas, amitől csak mi voltunk jobban megrémülve... Túljutva a sokkhatáson, folytattuk túránkat. Mindazzal amit a mai napon láthattunk, érezhettünk, hallottunk, megtapasztalhattunk, akikkel ma találkozhattunk, mind-mind gazdagított bennünket!

2015. szeptember 19. - Évindító szeptemberi túra

gilitka kapolna small2015. szeptember 19. - Évindító szeptemberi túra

2015. szeptember 19-én szombaton rekord létszámmal indultunk az idei tanév első túrájára.
Az iskola elől 36-an vágtunk neki a mára tervezett nem könnyű túrának, annak ellenére, hogy a mai napra a meteorológusok lehűlést és esőt jósoltak.

tura 150919 smallAz útvonal ezúttal : Szarvaskő - Vár - Akasztó-hegy - Gilitka-kápolna - Antónia forrás - Homonna-tisztás - Korózs-kő - Felsőtárkány volt, kb 20 km. Bár a szarvaskői várnál kaptunk egy kis esőt, még az esőkabátok is előkerültek, de az ebéd után a Gilitka-kápolnától már gyönyörű napsütésben folytathattuk az utunkat. Nagyon elfáradtunk a nap végére, nem csak a sok emelkedő és lejtő, de a nagy hőség is kiszívta minden erőnket. A nehézségek ellenére nagyon szép napunk volt ma, gyönyörű helyeken járhattunk, jó közösségben lehettünk, jó, hogy itt lehettünk!

Vasko Hajnalka

Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola