Oldalainkat 114 vendég és 0 tag böngészi

Szöveg méret

WardNet weboldal zárása, további elérhetőség

Kedves Látogatóink!

Ternyák Csaba érsek úrral aláírt megállapodás értelmében, 2017. szeptember 1-től Congregatio Jesu egri általános iskolája és zeneiskolája beolvadt a Szent Imre Katolikus Általános Iskola és Jó Pásztor Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskolába,
a gimnáziuma és kollégiuma pedig az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Szakgimnázium és Gimnázium nevet viselő szomszédos intézménybe.

Mindkét iskola fenntartója az Egri Főegyházmegye.

A továbbiakban  - 2017. szeptember 1-től -  a két intézmény weboldaláról tájékozódhatnak, az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

A Szent Imre Katolikus Általános Iskola és
Jó Pásztor Óvoda, Alapfokú Művészeti Iskola

3300 Eger, Deák Ferenc út 45. és a Kossuth Lajos utca 8. szám alatti épület

Andrássy György Katolikus Közgazdasági
Szakgimnázium és Gimnázium

3300 Eger, Klapka György utca 7.

2017. március 28. – Kirándulás Fülekre

egriward fülek2017. március 28. – Kirándulás Fülekre

A Március 15-i Diákutaztatási Pályázatnak köszönhetően két gimnáziumi osztályunknak (10.a és 12.a) is lehetősége adódott résztvenni a Felvidékre szervezett kiránduláson.
A határon átnyúló magyar-magyar kapcsolatok erősítéséhez előzetesen a Füleki Gimnáziummal vettük fel a kapcsolatot. A látogatásunkat megelőzően sokrétű előkészítő munkát végeztünk. Rövid műsorral, prezentációval és némi meglepetéssel is készültünk. A március 15-i látogatásunk egyik apró, ám annál kedvesebb ajándékát Boza Flóra Lili 10.a osztályos tanulónknak köszönhettük. Az elkészíttetett kitűzők alapjául az ő tervei, grafikái szolgáltak.

A szervezés és előkészítés fázisa után 2017. március 28-án elérkezett az utazásunk napja. 41 diákunkkal, Nagy Adrienn és Herperger Anita kollégáimmal reggel 7:30-kor megkezdtük utunkat. 10 óra körül úticélunkhoz érkeztünk, ahol a Füleki Gimnázium 10. osztályos diákjai és a diákönkormányzat tagjai már vártak bennünket. egriward fülekA fiatalok a gyors bemutatkozást követően az intézményük falai közé invitáltak bennünket. Rövid épületbejárásunk után a közösségi terembe érkeztünk, ahol Molnár László igazgató úr és Szvorák Zsuzsanna tanárnő, a Zsibongó Kisszínpad szervezője vártak már bennünket. A könyvtárnak is otthont adó közösségi teremben igazgató úr köszöntött, majd mindkét intézmény színvonalas műsorát és az intézmények bemutatóját tekintettük meg. Kötetlen program következett: az ottani diákok a mi diákjainkkal, mi pedig tanár kollégáinkkal ismerkedtünk össze. Megismertük a korábban kastélyként (Berchtold-kastély) funkcionáló iskola épületét is.
A látogatásunkat követően a füleki várba kalauzoltak bennünket a gimnázium diákjai. egriward fülekKitűnő kilátás nyílt onnan a városra: a magaslatról is megszemléltük a gimnázium épületét, a római katolikus templomot és a ferencesrendi kolostort is. Minden ott töltött perc örömet okozott nekünk. A teljes bejárást követően visszaérkeztünk a gimnázium elé, ahol megköszönve vendégszerető fogadóinknak a szíveslátást - közös fotózást követően -  Rimaszombat felé vettük utunkat.

A Rimaszombaton töltött rövid idő alatt megtekintettük a főtér meghatározó épületét, a római katolikus Keresztelő Szent János-templomot, majd néhány közeli utcácskába is elsétáltunk.

Utunkat tovább folytatva Krasznahorka várához érkeztünk. Sajnos a vár újjáépítési munkálatai a 2012-es tűzvész után még nem fejeződtek be, így csak kívülről, a távolból vehettük szemügyre a nevezetességet. Ám örömmel láttuk, hogy a legutóbbi látogatásunk óra a munkák igen látványosan haladnak.

A várról kapott információt meghallgatva tovább utaztunk Kassa felé. Délután  érkeztünk meg, ahol egész sor megvalósításra váró feladatot terveztünk. Gyalogosan sétálva közelítettünk Kassa történelmi belvárosa felé. Sétánkat a Fő utca közepén oválisan kiszélesedő részen kezdtük. A monumentális Szt. Erzsébet székesegyházat előbb kívülről, majd belülről is megtekintettük. egriward fülekA dóm vasrácsos ajtóval elzárt bejáratától 17 lépcsőfokon át jutottunk le a 4 méter széles sírboltba. Már előzetesen készültünk arra, hogy II. Rákóczi Ferenc szarkofágját méltó módon megkoszorúzzuk. A koszorúzást és a dómban tett sétát követően szemügyre vettük a csodálatos északi kaput is, majd az Szt. Orbán-torony mellett továbbsétáltunk a Kassai Állami Színház épülete felé. A Főtéren a zenélő szökőkút még nem működött, így sétánkat a Régi városháza irányában folytattuk A Fő utcai házak az 1556-os tűzvész idején szinte mind leégtek, emiatt nehezen találhatunk itt középkori épületeket. A 15. századból származó Lőcsei-ház azonban megmenekült a pusztítástól. A Fő utca keleti és nyugati oldalán is különleges épületeket találtunk, a díszes Vitéz-háztól a Henszlmann-házig.
Az idő gyorsan szaladt, de minden percben érdekességeket fedeztünk fel.  A rövid szabadprogramot követően a megbeszélt találkozási pontról együtt sétáltunk vissza a buszunkhoz. Fáradtan, ám csodálatos élményekkel gazdagodva indultunk haza, s csak későn érkeztünk meg Egerbe.
Ezúton is szeretném megköszönni Molnár László igazgató úrnak a nyitottságát és a látogatásunkhoz való partneri hozzáállását, valamint a Füleki Gimnázium diákjainak a lelkesedését és vendégszeretetét. Hálás vagyok a kollégáimnak a segítségért, Nagy Adrienn kolléganőmnek az előkészületek során tett munkájáért.
Remélem, hogy a két intézmény a jövőben is kapcsolatot tart egymással, melynek keretében további projekteket is megvalósíthatunk.

Németi Judit

A látogatásunkon készült fotókból összeállított album megtekinthető: ITT.

Kormos Noémi 10.a osztályos tanulónk élménybeszámolója ITT olvasható.

Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola